Menu
Veřejný závazek
Poslání
Linka Anabell je telefonická krizová linka pro všechny osoby v náročné životní situaci, která se primárně zaměřuje na problematiku poruch příjmu potravy. Jejím posláním je poskytnout volajícím prostor pro sdílení problémů a vyjádření pocitů, podporu při hledání možností řešení náročné situace, zprostředkovat nezbytné informace a kontakty, podpořit ho, aby zvládl vyřešit situaci vlastními silami. Linka Anabell je v provozu na telefonním čísle 848 200 210 a 601 565 474 každý všední den od 8 do 16 hodin.
Cíle
Cílem služby je volající, který má dostatečný prostor pro sdílení svého problému a/nebo zmírnění krize a zlepšení psychického stavu.
- Volajícímu bylo nasloucháno.
- Volající vyjádřil své emoce.
- Volající se zklidnil, snížilo se jeho napětí.
- Volající sděluje, že se mu ulevilo, díky tomu, že za podpory konzultanta byl schopen o své situaci hovořit.
Cílem služby je volající, který je povzbuzený a posílený řešit náročnou životní situaci.
- Volající sděluje, že už není na svůj problém sám.
- Volající uvádí, že se orientuje ve svých potřebách, uvědomuje si možná východiska.
- Volající je motivovaný řešit svou situaci.
Cílem služby je volající, který je informován o rizicích, projevech, následcích a možných způsobech léčby poruch příjmu potravy.
- Volající ví, že některé jeho problémy mohou být projevem nemoci.
- Volající ví, jak poruchy příjmu potravy ovlivňují zdraví (psychické a fyzické).
- Volající ví, že může při léčbě využít služeb psychologa, psychiatra, že může chodit na skupinovou terapii, být hospitalizován apod.
Zásady
Anonymita a důvěrnost - nevyžadujeme žádné informace, které volající sám nechce sdělit a bez vědomí a souhlasu klienta nesdělujeme informace o něm druhým osobám a organizacím.
Rovnocenný přístup - respektujeme hodnotu a důstojnost každého volajícího, respektujeme jeho rozhodnutí, postoje a názory, zaujímáme nehodnotící postoj.
Podpora k aktivnímu a samostatnému řešení vlastní individuální situace - volajícímu jsou nabízena různá řešení, ale volba řešení situace je na něm samotném.
Ochrana života - jde-li o bezprostřední ohrožení života volajícího, může pracovník Linky Anabell některé uvedené zásady výjimečně porušit a to z důvodu záchrany života volajícího. Pracovník Linky Anabell volajícího vždy o této skutečnosti informuje.
Okruh osob
- Osoby z celé ČR, bez omezení věku, s poruchami příjmu potravy a osoby jim blízké (rodiče, partneři, přátelé aj.), které se ocitly v náročné životní situaci.
- Osoby, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví nebo života nebo v jiné náročné životní situaci, kterou přechodně nemohou řešit vlastními silami.