Novinky

Nová kniha – recenze

05.12.2014

V roce 1993 vyšla tato útlá knížka poprvé a stala se na dlouhou dobu jednou z mála, které byly na téma poruch příjmu potravy, konkrétně mentální bulimie a záchvatovitého přejídání, v té době vydány. Postupně se k autorovi přidávali další, až k dnešnímu dni, kdy – domníváme se – nikdo nemůže říci, že si nelze na toto téma vybrat. Samotná kniha je uvozena textem: „Snad každý se občas přejí. Pro někoho se však přejídání může stát každodenní rutinou a ve snaze zbavit se přebytečných kalorií může sahat k životu nebezpečným metodám. Začarovaný kruh přejídání-zvracení-laxativ může svědčit o vážné poruše příjmu potravy zvané bulimia nervosa...“ A je to pravda. Z něčeho zdánlivě banálního, neškodného a paradoxně jednoduchého se vyvine nebezpečná a zákeřná vlastní zbraň, která člověka vážně ohrožuje na zdraví.

Kniha Bulimie a záchvatovité přejídání se může stát nepostradatelným pomocníkem pro nemocné mentální bulimií, jejich přátele a rodiny, a také pro všechny, kteří se snaží nemoci lépe rozumět. Obsahuje popis poruch příjmu potravy a psychických i sociálních problémů s nimi spojených. Zásadní částí knihy je svépomocný plán určený všem, kdo se chtějí pokusit zvládnout své problémy s bulimií vlastními silami. Obsahuje šest kroků, podle kterých lze krok za krokem postupovat. Rozhodně ale doporučujeme takový postup konzultovat s odbornými lékaři a terapeuty. Nezůstávejte na své problémy s jídlem sami!

Doplněné vydání z roku 2014, které přináší nakladatelství Portál, uvádí cenné kapitoly navíc, a to v dodatku č. 1 Poznámky pro pomocníky a terapeuty a v dodatku č. 2 Názory některých uživatelů. Tu nejcennější radu pro ty z vás, kteří stojíte před úkolem pomoci někomu, kdo se s poruchou příjmu potravy potýká, uvádí na straně 159, kde se píše: „Nejužitečnější pomoc, kterou můžete poskytnout, je základní podpora a povzbuzení.“ To je ostatně rada, kterou dáváme i my vám, když se nás často ptáte, jak pomoci druhému. Knihu můžete zakoupit v e-shopu www.portal.cz nebo u nás v Anabell. Informujte se v některém z Kontaktních center Anabell v Brně, Praze nebo v Ostravě.

Děkujeme nakladatelství Portál za autorský výtisk pro naši knihovnu.

Zpět na seznam novinek

Centrum Anabell